Managed Services
Geen omkijken meer naar uw IT? Zorg voor zekerheid en laat uw IT omgeving volledig of gedeeltelijk door H&R beheren.
Wat houdt Managed Services in?
Managed Services dienstverlening draait eigenlijk maar om één ding: ervoor zorgen dat u zich volledig kunt richten op uw organisatiedoelen. Uw IT-afdeling heeft als fundament onder veel bedrijfsprocessen een cruciale rol in uw organisatie. Maar hoe maak je tijd vrij voor innovatie, hoe kun je kosten verlagen of hoe kun je je focussen op groei als je je handen vol hebt aan het dagelijkse beheer van je IT?
Hoe vaak wordt uw IT-afdeling niet in beslag genomen door onverwachte issues? Bijvoorbeeld veroorzaakt door een toename van de gevaren van cyber security? Of de enorme hoeveelheid data die uw IT-afdeling te verwerken krijgt? Hierdoor ontstaat er minder ruimte voor de ontwikkeling van uw organisatie. Om deze ruimte te creëren kunnen de specialisten van H&R helpen. Voor het complete beheer van uw IT draaien ze hun hand niet om, maar ook een gedeeltelijke vorm van managed services is mogelijk.
Onze Managed Services
Voor onze Managed Services maken wij gebruik van Service Level Agreements (SLA’s) met afgesproken reactie- & responstijden, prioritering, geborgde change uitvoer en periodieke rapportage. Zo zorgen we voor optimale beschikbaarheid en weet u te allen tijde waar u aan toe bent. Wel zo prettig!
Met H&R als Managed Services Provider (MSP) kunt u rekenen op stabiele dienstverlening door een betrouwbare partner. Als wij u met het beheer van uw IT ondersteunen, kunt u rekenen op verlaging van uw eigen vaste kosten én op een verhoging van de effectiviteit van de gebruikte IT middelen. Wij zorgen ervoor dat uw systemen beschermd en (technisch) up-to-date blijven, waarbij proactief onderhoud en technische optimalisatie onderdeel van onze dienstverlening zijn.

Vormen van Managed Services
We onderscheiden verschillende niveaus van dienstverlening, afhankelijk van wat past bij uw organisatie. Gaat het om het beheer van de dagelijkse processen? Zoekt u bescherming op het gebied van cyber security? En vooral: waar wilt u met uw organisatie naartoe groeien? Afhankelijk van uw wensen en mogelijkheden zijn er verschillende niveaus van managed services beschikbaar. In deze infographic vindt u de vormen die wij aanbieden overzichtelijk samengevat. Onderstaand vindt u meer informatie over de drie vormen van beheer.
Monitored IT
Op dit eerste niveau van dienstverlening krijgt u met remote monitoring real-time inzicht in de gezondheid van uw IT omgeving en kunnen kleine issues hersteld worden, voordat deze uitgroeien tot productieverstoringen of erger. Wij richten een remote monitoring platform voor u in met een hoge beschikbaarheid. Uiteraard denken we graag mee met de verdere ontwikkeling van uw IT.
Lees meerMaintained IT
Met periodiek preventief onderhoud zorgen wij ervoor dat uw IT infrastructuur, systemen en applicaties up-to-date blijven conform het advies van gerenommeerde vendoren, daarbij aangevuld met door H&R Business IT Solutions ontwikkelde best practices. Hiermee is Maintained IT een volgende stap in ontzorging van het beheer van uw IT.
Lees meerManaged IT
Deze full-service dienstverlening is ook onze meest uitgebreide Managed Service. Hiermee dragen wij, eventueel samen met u, de beheer verantwoordelijkheid van uw IT infrastructuur, systemen en applicaties. Alle aspecten van IT beheer worden samengevoegd om zodoende het maximale uit proactief beheer te kunnen behalen, evenals zo snel en effectief mogelijk op te kunnen treden bij eventuele incidenten.
Lees meerWaarom Managed Services?
Een solide ICT-infrastructuur is voor vrijwel iedere organisatie belangrijk. Tegenwoordig zijn bijna alle organisaties afhankelijk van software, hardware en internet. Zolang alles werkt heeft u daar geen erg in, maar als er een storing ontstaat wordt u met de neus op de feiten gedrukt. Juist omdat goed IT beheer behoorlijk ingewikkeld is, is het een verstandige keuze om deze zorg uit handen te geven. Zo weet u zeker dat storingen voorkomen zullen worden en de beschikbaarheid van goed IT wordt gegarandeerd.
Managed Services omvat de volgende facetten, per SLA-vorm kan dit anders zijn ingevuld:
- Monitoring, alarmering & incidentbeheer
- Regulier beheer & overig systeemonderhoud
- Preventief onderhoud op hardware, OS & applicatie
- Documentatiebeheer
- Backup & recovery operations, disaster recovery, IT uitwijk
- Procesmanagement (Incident, Change, Problem, Configuration, Capacity, Document)
- Projectmatig meerwerk
Naast Managed Services, kunt u ook bij ons terecht voor andere vormen van IT dienstverlening, zoals consultancy en projectmanagement, oem solutions en reparatie en onderhoud.
Interesse in één van onze Managed Services?
Remote beheer door H&R
Het grootste gedeelte van IT beheer kan op afstand worden uitgevoerd. Bij remote monitoring krijgt de IT omgeving van uw organisatie een algemene check-up van de in de dienst opgenomen componenten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het bekijken van hardware statussen, het controleren van logs en het controleren van de actualiteit van de omgeving. Op basis van de check-up zal er een adviesrapport worden opgesteld met punten die aangepakt dienen te worden. Indien gewenst kan er op basis van het adviesrapport een engineer langskomen om deze punten te behandelen.
Managed Services bij H&R
Mocht u op zoek zijn naar een IT beheerder die net dat extra beetje service geeft, dan bent u bij H&R aan het juiste adres. U kunt Managed Services met een gerust hart aan ons uit handen geven en u komt dankzij onze SLA’s niet voor verrassingen komen te staan. Mocht u sporadisch hulp of expertise nodig hebben, dan kan een strippenkaart bij H&R een aantrekkelijke optie zijn. Bij deze vorm van onze IT dienstverlening wordt er een aantal uren door uw organisatie ingekocht. In deze uren doen onze engineers er alles aan om uw IT optimaal te laten werken. Bent u benieuwd welke vorm van Managed Services bij uw organisatie past? Neem dan contact met ons op. Wij denken graag met u mee!