Managed Services
Geen omkijken meer naar je IT? Zorg voor zekerheid en laat je IT-omgeving volledig of gedeeltelijk door H&R beheren.

Wat houdt Managed Services in?
Managed Services dienstverlening draait eigenlijk maar om één ding: ervoor zorgen dat je je volledig kunt richten op je organisatiedoelen. Je IT-afdeling heeft als fundament onder veel bedrijfsprocessen een cruciale rol in de organisatie. Maar hoe maak je tijd vrij voor innovatie, hoe kun je kosten verlagen of hoe kun je je focussen op groei als je je handen vol hebt aan het dagelijkse beheer van je IT?
Hoe vaak wordt je IT-afdeling niet in beslag genomen door onverwachte issues? Bijvoorbeeld veroorzaakt door een toename van de gevaren van cyber security? Of de enorme hoeveelheid data die je IT-afdeling te verwerken krijgt? Hierdoor ontstaat er minder ruimte voor de ontwikkeling van je organisatie. Om deze ruimte te creëren kunnen de specialisten van H&R helpen. Voor het complete beheer van je IT draaien ze hun hand niet om, maar ook een gedeeltelijke vorm van managed services is mogelijk.
Onze Managed Services
Voor onze Managed Services maken wij gebruik van Service Level Agreements (SLA’s) met afgesproken reactie- & responstijden, prioritering, geborgde change uitvoer en periodieke rapportage. Zo zorgen we voor optimale beschikbaarheid en weet je te allen tijde waar je aan toe bent. Wel zo prettig!
Met H&R als Managed Services Provider (MSP) kun je rekenen op stabiele dienstverlening door een betrouwbare partner. Als wij je met het beheer van je IT ondersteunen, kun je rekenen op verlaging van je eigen vaste kosten én op een verhoging van de effectiviteit van de gebruikte IT middelen. Wij zorgen ervoor dat je systemen beschermd en (technisch) up-to-date blijven, waarbij proactief onderhoud en technische optimalisatie onderdeel van onze dienstverlening zijn.
Vormen van Managed Services
We onderscheiden verschillende niveaus van dienstverlening, afhankelijk van wat past bij je organisatie. Gaat het om het beheer van de dagelijkse processen? Zoek je bescherming op het gebied van cyber security? En vooral: waar wil je met je organisatie naartoe groeien? Afhankelijk van je wensen en mogelijkheden zijn er verschillende niveaus van managed services beschikbaar. In deze infographic vind je de vormen die wij aanbieden overzichtelijk samengevat. Onderstaand vind je meer informatie over de drie vormen van beheer.


Waarom Managed Services?
Een solide ICT-infrastructuur is voor vrijwel iedere organisatie belangrijk. Tegenwoordig zijn bijna alle organisaties afhankelijk van software, hardware en internet. Zolang alles werkt heb je daar geen erg in, maar als er een storing ontstaat word je met je neus op de feiten gedrukt. Juist omdat goed IT-beheer behoorlijk ingewikkeld is, is het een verstandige keuze om deze zorg uit handen te geven. Zo weet je zeker dat storingen voorkomen worden en de beschikbaarheid van goed IT wordt gegarandeerd.
Managed Services omvat de volgende facetten, per SLA-vorm kan dit anders zijn ingevuld:
- Monitoring, alarmering & incidentbeheer
- Regulier beheer & overig systeemonderhoud
- Preventief onderhoud op hardware, OS & applicatie
- Documentatiebeheer
- Backup & recovery operations, disaster recovery, IT uitwijk
- Procesmanagement (Incident, Change, Problem, Configuration, Capacity, Document)
- Projectmatig meerwerk
Naast Managed Services, kun je ook bij ons terecht voor andere vormen van IT dienstverlening, zoals consultancy en projectmanagement, oem solutions en reparatie en onderhoud.
Meer weten over onze managed services?
Vul je gegevens in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.