Purple Digital Storytelling

Emile van den Ende, CTO - Purple Digital Storytelling

Door middel van digital storytelling helpt Purple haar klanten hun verhaal te vertellen aan de buitenwereld. Ze maken hierbij gebruik van HP OEM via H&R Business IT Solutions. “Wij maken complexe technologie toegankelijk voor businesses”, vertelt CTO Emile van den Ende.

Purple Digital Storytelling bouwt experience centers voor zogenoemde blue chip corporates: organisaties die complexe producten en diensten aanbieden. Purple werkt voor grote klanten als softwarebouwer SAP en Honeywell, bekend van de klimaatsystemen en producent van o.a. elektronische vliegtuigsystemen.

“Hoogwaardige softwareproducten met ongekende mogelijkheden – hoe breng je dat op een aantrekkelijke manier over aan een klant? Wij hebben onder andere SAP en Honeywell geholpen om hun verhaal op orde te brengen. Hoe kun je de boodschap het beste brengen en in welke vorm precies? Dat is de specialiteit van Purple: het pakken van de aandacht van de doelgroep, grabbing attention equals success.”

Experience center met HP-hardware

In de interactieve omgeving die Purple bouwt, kun je klanten nog beter laten zien waar je organisatie allemaal toe in staat is. Emile en zijn team ontwerpen en bouwen deze experience centers in samenwerking met een aantal partners.

“Zo hebben we vorig jaar voor Honeywell in haar hoofdkantoor een verdieping omgetoverd tot een experience center waarbij we onder andere hardware van HP hebben ingezet. De software om een experience center aan te sturen is onze core business, die maken en leveren we zelf.”

Het softwareplatform van Purple, Hyro, biedt een globale oplossing waarop je verschillende systemen kunt aansluiten en daarmee een volledig experience center kunt bedienen met één interface.

De juiste kennis in huis

Om dit voor elkaar te krijgen, heeft Purple 45 mensen in dienst. “Purple is eigenlijk een full-service softwarehuis: de Hyro Storytelling Software is de focus, maar de meeste klanten worden eerst bediend met een strategisch storyconcept en een technisch realisatieplan, terwijl het Purple designteam helpt om de eerste visuals te produceren”, vertelt Emile. “Van software developers en product developers, tot projectmanagers en een commercieel business development team, en zelfs een 2D- en 3D-studio.”

Purple biedt haar klanten een turnkey oplossing. “Wij zijn de voordeur, zodat klanten één aanspreekpunt en leverancier hebben. Achter ons hebben we partners als HP, NVIDIA en H&R voor onze OEM-oplossing. Zo brengen we een volledig center, van A tot Z, via een single point of contact bij klanten binnen. Dat is zeker in de Verenigde Staten, waar veel van onze klanten zitten, echt een pluspunt. De onboarding van een nieuwe leverancier bij een klant is een proces van weken of zelfs maanden. Wij pakken daarin dus een brede verantwoordelijkheid zodat we toch een volledig pakket kunnen aanbieden.”

Voordelen van OEM

OEM (original equipment manufacturer) is een manier om hardware te verwerken in je eindproduct. HP Inc levert in dat geval hardware aan een maakbedrijf, dat het vervolgens verwerkt in het eigen product. Voor je klanten is dan niet per se zichtbaar welk merk hardware er in het eindproduct zit. Dit kan zelfs als je eigen merk gelabeld worden.

De redenen om als maakbedrijf voor OEM te kiezen zijn divers. Bijvoorbeeld omdat het lastiger is om als kleine partij groot in te kopen, denk aan het huidige chiptekort. Of omdat het een uitdaging is om voor de lange termijn te werken. Als bijvoorbeeld een onderdeel niet meer wordt geleverd, kan dat impact hebben op jouw eindproduct. Bij OEM wordt daar rekening mee gehouden.

Een andere reden waarom voor OEM wordt gekozen is omdat je als maakbedrijf vaak de kennis niet of onvoldoende in huis hebt om stabiele computers te bouwen die altijd werken zoals het moet. Die expertise is op de huidige arbeidsmarkt sowieso lastig in huis te halen.

“Ik zou OEM aanraden aan andere bedrijven. Onze hardware-configuraties zijn niet standaard, daarom kunnen we niet op bestaande voorraden varen. Onze hardware wordt altijd op maat gemaakt.” – Emile van den Ende, CTO, Purple Digital Storytelling

Hardware in oplossing

Voor Purple is het een mix van bovenstaande redenen om voor OEM te kiezen. Ze gebruiken in hun oplossing onder andere de hardware van HP en NVIDIA Quadro RTX grafische kaarten.

Emile: “Ik zou OEM aanraden aan andere bedrijven. Onze hardware-configuraties zijn niet standaard, daarom kunnen we niet op bestaande voorraden varen. Onze hardware wordt altijd op maat gemaakt. Daar hebben we ook goede prijsafspraken over.”

Je kunt er uiteraard ook voor kiezen om alles zelf te ontwikkelen. Maar hoewel de investering in OEM op korte termijn vaak wat hoger is, wordt dat gecompenseerd met de stabiliteit in prijs en kwaliteit, de leverbetrouwbaarheid en expertise die met OEM gepaard gaat.

Bovendien kun je OEM-producten bij HP whitelabel krijgen, waardoor er geen HP op staat. Voor je klant lijkt het dus alsnog of jij de hele oplossing regelt. Ook kun je er specifieke licenties in laten bouwen die niet in de fabriek gedaan worden.

Samenwerking met HP en H&R

“H&R is OEM solution provider in Nederland, zo ben ik bij hen terecht gekomen. Het contact was vanaf het eerste moment al erg goed. Net als wij bij onze klanten, leveren zij ons een turnkey oplossing. Het is fijn om alle zaken af te stemmen met één leverancier, die de schakel is tussen HP OEM, NVIDIA en Purple.  We hebben daarbij ook een persoonlijke accountmanager. Voor ons werkt dat heel goed. Bij H&R is ook genoeg technische kennis in huis om complexe vraagstukken beantwoord te krijgen.”

Wilt u ook meer weten over onze OEM Solutions? Of bent u geïnteresseerd in andere klantcases? Bekijk bijvoorbeeld de case van High Security International waarbij gebruik wordt gemaakt van HPE OEM of ontdek hoe H&R en Huisman Equipment al jaren lang nauw met elkaar samenwerken.

Ook leuk om te lezen

Andere interessante cases

Wil je meer informatie?
Over H&R Klantcases Purple Digital Storytelling